arrowدسته بندی
محصولات بهداشت جنسی
لوازم آرایشی و بهداشتی
لباس زیر
ابزار و تجهیزات
پیشرفته تر
ثبت نام / ورود

راهنمای انتخاب کاندوم مناسب قبل از خرید

تاریخ انتشار: 04 اسفند 1400
دسته بندی ها:
توسط: عطایی
راهنمای انتخاب کاندوم مناسب قبل از خرید

باور کنین یا نه، کاندوم تنها وسیله‌ای برای حفاظت و ایمنی نیست. در واقع شما با خرید کاندوم مناسب می‌تونین کیفیت سکس رو بالاتر ببرین و رابطه لذت‌بخشی رو با شریک جنسی‌تون تجربه کنین. راهنمای خرید کاندوم به شما می‌کنه تا احساسات متفاوتی رو توی اتاق خواب تجربه کنین و در عین حال، رابطه حفاظت شده و استانداردی هم داشته باشین.

نکات مهم در راهنمای انتخاب کاندوم 

توی راهنمای خرید کاندوم، چند تا مسئله مهم و حیاتی مورد توجه قرار می‌گیره که توی ادامه مطلب اون‌ها رو توضیح میدیم.

چرا باید از کاندوم استفاده کنیم؟

بحث استفاده از کاندوم به خاطره ایمنی جنسی مدنظر قرار می‌گیره. البته این وسیله یکی از روش‌های مناسب و استاندارد برای پیشگیری از بارداری به حساب میاد. همچنین با کاندوم می‌تونین جلوی بیشتر بیماری‌های مقاربتی مثل HIV، عفونت‌ها، زگیل تناسلی و... رو بگیرین. جالبه بدونین که این پوشش توی پیشگیری از انواع سرطان هم تاثیر داره. 

انواع مختلف کاندوم

تنوع کاندوم‌ها، تجربه‌های جنسی متفاوتی رو در اختیار شما قرار میده، شما می‌تونین این تنوع رو توی راهنمای انتخاب کاندوم در نظر بگیرین.

    کاندوم لاتکس

    کاندوم‌های بافت‌دار

    کاندوم‌های طعم‌دار

    کاندوم‌های روغن‌کاری شده

    کاندوم‌های بدون لاتکس

کاندوم لاتکس

لاتکس رایج‌ترین جنسیه که برای کاندوم استفاده میشه. کشسان، بادوام و ضد آبه. به همین خاطر بیشتر کاندوم‌ها از لاتکس طبیعی ساخته میشن. لاتکس می‌تونه باعث آلرژی بشه. 

 خرید کاندوم

کاندوم‌های بافت‌دار

کاندوم‌های بافت‌دار توی رابطه باعث تحریک بیشتر شریک جنسی میشن و دارای بافت متنوعی هستن. 

کاندوم‌های طعم‌دار

کاندوم‌های طعم‌دار این فرصت را به شما میدن که کمی شیرینی به اتاق خواب‌تون اضافه کنین. برای مثال، کاندوم توت‌فرنگی جزء کاندوم‌های پرطرفدار و طعم‌داره.  

کاندوم‌های روغن‌کاری شده

اکثر کاندوم‌ها از قبل روغن‌کاری شده هستن، به این معنی که به محض باز کردن بسته، می‌تونین از اون‌ها استفاده کنین. با این حال، بعضی از کاندوم‌ها دارای روغن کاری اضافی هستن تا روان‌کاری رابطه جنسی رو بالاتر ببرن.

کاندوم‌های بدون لاتکس

کاندوم‌های بدون لاتکس برای کسانی که به لاتکس حساسیت دارن، گزینه خوبی هستن.  

کاندوم‌های Durex Real Feel از یک ماده غیرلاتکسی پیشرفته، به نام پلی‌ایزوپرن ساخته شدن. با این نوع کاندوم‌ها، شما همون حس نرمی رو مثل کاندوم‌های لاتکس تجربه می‌کنین.

پهنای کاندوم

پهنای کاندوم هم در راهنمای انتخاب کاندوم گزینه مهمی به حساب میاد. 

کاندوم‌های عرض استاندارد با عرض اسمی ۵۲ میلی‌متر عرضه میشن و برای رابطه جنسی استاندارد مناسب هستن.

کاندوم‌های عرض بزرگ با عرض اسمی ۵۳-۵۶ میلی‌متر و کاندوم XL با عرض اسمی ۵۷ میلی‌متر تولید میشن.

 راهنمای انتخاب کاندوم با سایز مناسب

ضخامت کاندوم

ضخامت کاندوم در راهنمای انتخاب کاندوم به ۴ اندازه تقسیم‌بندی میشه. کاندوم‌های خیلی نازک برای کسانی مناسبه که میخوان نزدیکی بیشتری رو در حین رابطه احساس کنن. 

کاندوم‌های  Extra Safe با لاتکس ضخیم‌تر تولید شدن و حداکثر محافظت از رابطه جنسی رو به همراه دارن. ضخامت توی راهنمای انتخاب کاندوم با توجه به نظر شریک جنسی و حد مورد نیاز برای خودتون تعیین میشه.

کاندوم چقدر صافه؟

منظور از صاف بودن کاندوم همون حالت روانکاری کاندوم هست که توی بعضی از برندها بیشتر در نظر گرفته میشه.

کاندوم مناسب خودتون رو انتخاب کنین!

کاندوم‌های مختلف می‌تونن تجربه جنسی شما را به طور کامل متحول کننن. برای رابطه جنسی شدید، برای ایجاد احساسات اضافی، برای اینکه به شما اجازه میدن احساس راحتی و آزادی کنین، یا برای ارائه تجربیات جدید، برای نزدیکتر کردن شما به‌عنوان یک زوج.

تعیین سایز مناسب برای خرید کاندوم

برای بسیاری از افراد خرید کاندوم می‌تونه یک فرآیند گیج‌کننده باشه. استفاده ایمن، لذت‌بخش و موثر از کاندوم، پیشنهاد «یک اندازه برای همه» نیست. تناسب مناسب کاندوم، کلید راحتی و محافظت قابل اعتماد برای هر دو شریکه. وقتی کاندوم خیلی بزرگ باشه، ممکنه در حین مقاربت از بین بره. خیلی کوچک باشه، مستعد شکستنه. بهترین کاندوم اونی هست که کاملاً مناسب شما باشه. 

توی راهنمای انتخاب کاندوم سه سایز اصلی برای خرید کاندوم وجود داره.

    ULTRA  کاندوم استاندارد و متوسط هست. عرض: ۲.۰۹ اینچ / ۵۳ میلی‌متر، طول ۷.۴۸ اینچ / ۱۹۰ میلی‌متر

    MAXI  بزرگ هست. عرض: ۲.۲۰ اینچ / ۵۶ میلی‌متر، طول: ۸.۰۷ اینچ / ۲۰۵ میلی‌متر

    SLIMFIT  سایز کوچک هست. عرض ۱.۹۲ اینچ / ۴۹ میلی‌متر، طول: ۶.۶۹ اینچ / ۱۷۰ میلی‌متر

اندازه شما چقدره؟

برای تعیین اندازه، تنها چیزی که نیاز دارین نخ، خط‌کش یا نوار اندازه‌گیری آلت تناسلی در حالت نعوظه.

۱. برای اندازه‌گیری دقیق سایز آلت تناسلی، ابتدا باید آلت تناسلی نعوظ داشته باشه(چون اندازه آلت تناسلی وقتی شل شده، دقیق نمی‌تونه باشه). 

۲. اندازه‌گیری طول آلت تناسلی - با اندازه‌گیری طول آلت تناسلی خودتون شروع کنین. تنها کاری که باید انجام بدین، استفاده از خط‌کش یا نوار اندازه‌گیریه. خط‌کش یا نوار اندازه‌گیری رو توی قاعده آلت تناسلی خودتون قرار بدین(جایی که آلت به بدن شما می‌چسبه - تا جایی که می‌تونین به استخوان شرمگاهی فشار بدین. چون چربی می‌تونه طول آلت تناسلی شما رو پنهان کنه). طول آلت تناسلی‌تون رو با علامت‌گذاری طول از پایه تا انتهای نوک اندازه‌گیری کنین. 

۳. دور آلت تناسلی را اندازه بگیرین: برای این مرحله باید از یک تکه نخ (یا چیزی مشابه) یا یک نوار اندازه‌گیری نرم استفاده کنین. به‌آرومی نخ را یک بار دور ضخیم‌ترین قسمت شفت/بدن آلت تناسلی خودتون بپیچین و محل اتصال رشته رو علامت بزنین. در ادامه فاصله رشته رو با خط‌کش اندازه بگیرین. شما همچنین می‌تونین همین کار رو با نوار اندازه‌گیری نرم انجام بدین و فقط وقتی به اطراف آلت تناسلی رسیدین، اندازه‌گیری رو علامت بزنین. 

شما می‌تونین عرض یا قطر آلت تناسلی را با تقسیم اندازه دور آلت بر ۳.۱۴ تعیین کنین.

حالا وقتشه که اندازه آلت تناسلی خودتون رو با اندازه متوسط آلت تناسلی مقایسه کنین. به طور معمول، نعوظ متوسط  طول آلت تناسلی تقریباً برابر با ۵.۵ تا ۶.۳ اینچ (۱۳۹.۷ تا ۱۶۰.۰۲ میلی‌متر) و دور اون بین ۴.۵ تا ۵.۱ اینچ (۱۱۴.۳ تا ۱۲۹.۵۴ میلی‌متر) هست. قطر متوسط(عرض آلت تناسلی) هم برابر با ۱.۴ تا ۱.۶ اینچ(۳۵.۵۶ تا ۴۰.۶۴ میلی‌متر)هست.

 اگر اندازه‌های آلت تناسلی شما به این میانگین‌ها نزدیکه، یک کاندوم با اندازه استاندارد باید دقیق‌ترین تناسب رو برای شما فراهم کنه. 

نکات تکمیلی خرید کاندوم

به خاطر داشته باشید که کاندوم باید به طور کامل آلت تناسلی شما رو بپوشونه و در نوک آن مقداری فضا برای گرفتن انزال وجود داشته باشه.

راهنمای انتخاب کاندوم به شما توصیه می‌کنه که زمان مقایسه اندازه کاندوم از عرض استفاده کنین. به‌عنوان یک راهنمای کلی، کاندوم‌هایی با عرض ۱.۷۵ تا ۲ اینچ(۴۴.۴۵ تا ۵۰.۸ میلی‌متر) معمولا استاندارد در نظر گرفته میشن، در حالی که کاندوم‌های زیر ۱.۷۵ اینچ به‌عنوان جادار و کاندوم‌های بیشتر از ۲ اینچ، بزرگ در نظر گرفته میشن.

جمع‌بندی

کاندوم یکی از استانداردهای ضروری برای برقراری رابطه جنسی سالم و محافظت شده هست. با مطالعه راهنمای انتخاب کاندوم می‌تونین خرید کاندوم رو با در نظر گرفتن استانداردهایی مثل سایز، بافت و روانکاری انجام بدین. برای مثال اگه تمایل دارین حس بیشتری در حین رابطه داشته باشین، کاندوم نازک، اگه نیاز به تحریک بیشتری دارین، کاندوم‌های بافت‌دار و... رو استفاده کنین. 

ارسال دیدگاه