arrowدسته بندی
محصولات بهداشت جنسی
لوازم آرایشی و بهداشتی
لباس زیر
ابزار و تجهیزات
پیشرفته تر
ثبت نام / ورود

راهنمای خرید بهترین کرم پودر مناسب شما

تاریخ انتشار: 04 اسفند 1400
دسته بندی ها:
توسط: عطایی
راهنمای خرید بهترین کرم پودر مناسب شما

کرم پودر نوعی محصول آرایشی که به‌عنوان زیرساز، کل آرایش روی اون انجام میشه. با توجه به اینکه این محصول بافت و رنگ‌های متفاوتی داره، واقعا پیدا کردن بهترین کرم پودر یکی از پیچیده‌ترین کارهای زیبایی هستش. دقیقا اینکه از چه نوع کرم پودری باید استفاده کنین و واقعا چه رنگی از اون با توجه به تناژ پوست شما زیباتر جلوه می‌کنه.

همونطورکه انتخاب یه کرم پودر عالی با فرمولاسیون موندگار می‌تونه به‌خوبی لک‌ها و تیرگی‌های صورت شما رو محو کنه، استفاده از یه کرم پودر نامناسب باعث به‌هم‌ریختن کل آرایش صورت شما میشه. معمولا کرم پودرهای بی‌کیفیت کمک زیادی به بهبود ظاهر پوست نمی‌کنن و حتی بعد از مدت کوتاهی تجمعی از لکه‌های روغنی روی پوست باقی میذارن. حتی گاهی باعث بروز جوش یا آکنه میشن.

از نظر کارشناسان صنعت لوازم آرایشی و بهداشتی، همیشه گرون‌ترین کرم پودرها بهترین گزینه برای شما نیستن، بلکه بهترین کرم پودر مناسب شما کرم پودری که با بافت و رنگ پوست شما کاملا هماهنگ باشه!

تو این مطلب علاوه بر اینکه شما رو با انواع کرم پودر آشنا می‌کنیم، به نکات لازم که باید پیش از خرید کرم پودر به اون‌ها توجه کنین هم اشاره خواهیم کرد. 

با انواع کرم پودر بیشتر آشنا شید

 در حال حاضر هر برندی انواع کرم پودر عرضه می‌کنه که بعضی حتی فرمولاسیون گیاهی و معدنی دارن. از انواع کرم پودر می‌تونیم به موارد زیر اشاره کنیم:

    کرم پودر مایع. این نوع کرم پودرها یکی از محبوب‌ترین انتخاب خانوم‌ها هستن. چون علاوه بر اینکه به طرز شگفت‌انگیزی پوست صاف می‌کنن، ظاهر طبیعی به صورت میدن و فرمولاسیون مختلف اون‌ها مثل بدون چربی، ضد آب و 24 ساعته برای انواع پوست سازگار هستش. اگه پوست مختلطی دارین، بهترین کرم پودر برای شما این نوع کرم پودر هستش. اگه دوست دارین که پوشش بهتری برای لک‌های صورت خودتون ایجاد کنین، می‌تونین چند لایه از کرم پودر مایع استفاده کنین.

    کرم پودر کرمی. معمولا این نوع کرم پودر قدرت آبرسانی زیادی داره و برای مصرف روزانه به‌خصوص روزهای شلوغ کاری عالی به نظر میرسه. به‌خصوص در مورد پوست‌های چرب که نیاز دارن کمی مات‌تر دیده بشن. اگه قصد خرید کرم پودر کرمی دارین، بهتر بدونین که اخیرا کرم ضد آفتاب رنگی هم ارائه شده. کرم پودری که حاوی ضد آفتاب برای حفاظت از پوست در برابر اشعه‌های مضر خورشید هستش.

    کرم پودر پودری. در مقایسه با سایر انواع کرم پودرها، این محصول بهترین کرم پودر برای جذب چربی پوست هستش. به‌خاطر‌همین به کاهش درخشندگی در طول روز کمک میکنه و رنگ پوست را صاف‌تر جلوه میده. بنابراین، اگه پوست خشک یا با چین‌وچروک زیاد دارین، استفاده از این محصول باعث میشه که خطوط ریز و نواحی خشک پوست برجسته‌تر دیده بشه که ظاهر جالبی نداره. باید بدونید که موندگاری کرم پورد پودری خیلی کمتر از سایر انواع کرم پودرها هستش.

    کرم پودر استیکی. این محصول به‌صورت جامد و ماتیکی عرضه میشه و معمولا ماندگاری و پوشش عالی داره. تجربه نشون داده که برای پوست‌های چرب گزینه خوبی نیست و ممکن باعث ایجاد اکنه بشه. 

از انواع کرم پودر براساس میزان پوشانندگی، می‌تونیم به موارد زیر اشاره کنیم:

    کرم پودر با پوشانندگی کامل یا فول کاوریج (FULL COVERAGE). چنین کرم پودرهایی قدرت پوشش انواع لکه‌های تیره، زخم، جای زخم و آکنه یا قرمزی دارن و در واقع پوشش کامل ایجاد می‌کنن. البته ازاونجایی‌که ممکن منافذ پوست رو مسدود کنن و باعث تداخل تو روند طبیعی تنفس پوست بشن، بهتر که روزانه استفاده نشن. اصولا بهترین کرم پودر برای مراسم‌ها و مهمونی‌ها یا گرفتن عکس هستن. 

    کرم پودر با پوشانندگی کم یا لایت کاوریج (LIGHT COVERAGE). اگه به طور طبیعی پوست شفاف و صافی دارید، بهتر برای مصرف روزانه به‌سراغ خرید کرم پودری با این ساختار برید. چون حاوی مواد شیمیایی و رنگدانه کمتری هستش. از انواع اون می‌تونیم به مرطوب‌کننده‌های رنگی و کرم‌های BB اشاره کنیم. 

به طور کلی، کارشناسان توصیه می‌کنن که اگه پوست خشکی دارین، برای خرید یه کرم پودر کرمی یا مایع آبرسان اقدام کنین. اما اگه پوست چرب یا مستعد آکنه دارین، بهترین کرم پودر برای شما یه محصول بدون چربی (oil free) و پودری که ظاهر مات هم به صورت شما بده. تو این شرایط، حتما هم از یه پرایمر استفاده کنین تا سایز منافذ صورت شما کوچکتر بشه.   

نکات مورد توجه برای انتخاب رنگ بهترین کرم پودر برای شما 

اولین نکته قابل توجه اینه که برای تست تناژ رنگی بهترین کرم پودر نباید همیشه از پوست دست استفاده کنین. چون معمولا رنگ پوست دست و صورت مشابه هم نیست. اگه رنگ صورت و گردن شما تقریبا یکی، بهتر از پوست گونه خودتون استفاده کنین. البته اگه رنگ پوست پیشونی شما کمی برنزه‌تر از گونه‌هاتون، پیشنهاد می‌کنیم از پوست پیشونی‌تون استفاده کنین. اگه خیلی دقت لازم رو در این زمینه ندارین، بهتر همیشه از خط پایین فک صورت برای تست رنگ بهترین کرم پودر استفاده کنین. 

اصولا پوست خانوم‌ها دو تناژ رنگی گرم (زرد) یا سرد (صورتی) داره. می‌تونین تناژ رنگی پوست خودتون رو از نوع جواهراتی که استفاده می‌کنین، بفهمید. اصولا جواهرات طلایی رنگ روی پوست‌هایی با تناژ رنگی گرم و جواهرات نقره‌ای رنگ روی پوست‌هایی با تناژ رنگی سرد زیباتر به نظر می‌رسن.

 برای فهمیدن رنگ پوستتون می‌تونین از رنگ رگ‌های روی مچ دستتون هم استفاده کنین. اگه تقریبا زیتونی رنگ هستن، رنگ پوست شما گرم هستش. اما اگه بنفش یا آبی سبز احتمالا رنگ پوست شما سرد یا خنثی هستش.

 برای خانوم‌هایی با پوست گرم، کرم‌های رز بژ و برنزه عالی هستن و برای خانوم‌هایی با پوست سرد، کرم‌های روشن و به رنگ بژ متناسب به نظر می‌رسن.

معرفی تعدادی از برندهای بهترین کرم پودر

در حال حاضر برندهای ایرانی و خارجی زیادی در بازار وجود دارن که از نظر کیفیت، پوشانندگی و ماندگاری تفاوت زیادی با هم دارن. سعی کنین براساس نوع و رنگ پوست خودتون دست به انتخاب و خرید کرم پودر بزنین.

کرم پودر مک

این محصول تولید کشور کانادا و کیفیت بالایی داره. معمولا خانوم‌ها به‌دلیل بسته‌بندی شیک و مدرنش خیلی اون دوست دارن. مدل‌های مختلفش ضد آفتاب دارن و تا 8 ساعت می‌تونید ازش انتظار موندگاری داشته باشین. میزان پوشانندگی انواع کرم پودر مک بالاست.

 کرم پودر لانکوم

معمولا اغلب مدلهاش طیف رنگی طلایی دارند و علاوه‌بر آبرسانی بالا تا 18 ساعت موندگار هستن. پوشانندگی یکدست و خوبی داره و می‌تونین برای انواع پوست ازش استفاده کنین. چون بافت سبکی داره.

کرم پودر لورآل

لورآل یکی از قدیمی‌ترین برندهای تولیدکننده لوازم آرایشی که کرم پودر اون از بهترین‌هاست. چون موندگاری‌ و پوشش‌دهی بالایی داره و رنگ‌هاش مات و طبیعی هستن. برای جنس‌های مختلف پوست، کرم پودر لورآل مناسب هستش.

کرم پودر دیور

در حال حاضر یکی از گرون‌ترین و بهترین کرم پودرهای بازار همین برند هستش. چون علاوه‌بر پوشش‌دهی عالی و طبیعی، آبرسان خوبی هم هست. این برند طیف رنگی گسترده‌ای داره و امکان نداره یک مدل از اون با پوست شما سازگار نشه.

 کرم پودر استی‌لادر

اصولا محصولات این برند برای استفاده روزانه ساخته شدن. البته در عین حال پوشانندگی خوبی دارند و رنگ پوست طبیعی جلوه میدن. 

سخن آخر

فراموش نکنین که هدف اصلی از استفاده از کرم پودر، پوشانندگی و جلای پوست برای چندین ساعت هستش. به‌همین‌خاطر توصیه می‌کنیم با توجه به نکات ذکر شده در این مطلب، برای خرید کرم پودر اول در مورد پوشانندگی، نوع بافت و رنگ اون تصمیم بگیرید. بهترین کرم پودر برای شما کرم پودری است که شما را زیباتر جلوه بده!

ارسال دیدگاه